Jeżeli pracujesz w biurze podróży to pewnie niejednokrotnie zastanawiałeś się jak poradzić sobie z problemem równolegle nakładających się na siebie obowiązków. Nie przejmuj się ! Nie jesteś jedyny. Jak rozwiązać tego typu sytuacje z pożytkiem dla firmy, w której pracujesz lub jesteś jej właścicielem?
Nie było Cie w pracy – choroba lub inny powód, który spowodował Twoja absencję…zdarza się. Niestety teraz będziesz musiał/a zdobyć informacje o tym co działo się podczas Twojej nieobecności – co więcej – co działo się z zadaniami, które zostały rozpoczęte jeszcze podczas Twojego pobytu w pracy przed urlopem, ale nie zostały one dopięte na ostatni guzik. Co w związku z tym?…Ty lub osoba nadzorująca Twoją pracę powinna wcześniej zadbać o prawidłowy sposób komunikacji w zespole. Należy to zrobić już na etapie realizowania poszczególnych zadać, ponieważ jak wrócisz – nie będzie czasu na ponowne odtwarzanie procesów jakie zachodziły podczas Twojej nieobecności.
Zgubiłeś kartkę z nazwiskiem potencjalnego klienta – to co kiedyś zdarzało się najlepszym dzisiaj nie uchodzi w dobrze prosperującym biurze podróży – konkurencja nie śpi – zadbaj już teraz o uporządkowany sposób zapisywania informacji! Pamiętaj, że klient to Twoje źródło dochodu – należy o niego dbać. Jeżeli jesteś odpowiedzialny za organizację pracy w biurze (swoją lub Twoich pracowników) powinieneś pomyśleć nad oprogramowaniem ułatwiającym integracje poszczególnych danych wprowadzanych w ramach prowadzonej działalności.
Klienci do Ciebie nie wracają – zdarzyło się Tobie pewnie nie raz, że klient, który zakupił promocyjną usługę nie powrócił ponownie tylko poszedł zrywać jabłka do innego ogródka. Pewnie też niejedna osoba wykupiła wycieczkę bezpośrednio u Touroperatora pomijaj±c w łańcuchu dostawców Twoje biuro? Pamiętaj, że nie zawsze to ma związek ze skąpstwem czy lenistwem – często są to zupełnie inne powody :).
To o czym musisz wiedzieć to fakt, że nasz Pan Kowalski nie będzie sam o Tobie pamiętał, ponieważ w jego życiu jest wiele ważniejszych spraw. To Ty powinieneś/powinnaś mu przypomnieć wyjątkowości Twojej oferty – jest na to wiele sposobów, rozpoczynając od tych na etapie przed-sprzedażowym jak i tych w trakcie tego procesu, a nawet po jego zakończeniu.
To co jest niezbędne by sprostać wyżej wymienionym problemom to odpowiednie narzędzia pozwalające nam na sprawny przebieg prowadzonych działań marketingowych.
Wyposażając swoje biuro w odpowiednie oprogramowanie będziesz mógł/mogła od dzisiaj prowadzić szereg zabiegów komunikacyjnych w relacji z klientami – począwszy od zmasowanej wysyłki mailowej, automatycznych wiadomości SMS, (przypominających im o ważnych wydarzeniach związanych z ich zakupem) czy nawet złożeniu życzeń urodzinowych z prezentem w postaci oferty promocyjnej (nie musisz już o nich pamiętać, ponieważ system zrobi to za Ciebie!).
To wszystko w konsekwencji poprawi Twoje stosunki z konsumentami na rynku turystycznym, czego skutkiem będzie zwiększenie sprzedaży i rozwój Twojego przedsiębiorstwa. Nie bój się zmian na lepsze – po prostu zacznij zmieniać!
Jeżeli jeszcze nie jesteś przekonany/a to pamiętaj, że…