BLOG

Ciężkie jest życie agenta? Nie musi takie być :)

Jeżeli pracujesz w biurze podróży to pewnie niejednokrotnie zastanawiałeś się jak poradzić sobie z problemem równolegle nakładających się na siebie obowiązków. Nie przejmuj się ! Nie jesteś jedyny. Jak rozwiązać tego typu sytuacje z pożytkiem dla firmy, w której pracujesz lub jesteś jej właścicielem?

 

Nie było Cie w pracy – choroba lub inny powód, który spowodował Twoja absencję…zdarza się. Niestety teraz będziesz musiał/a zdobyć informacje o tym co działo się podczas Twojej nieobecności – co więcej – co działo się z zadaniami, które zostały rozpoczęte jeszcze podczas Twojego pobytu w pracy przed urlopem, ale nie zostały one dopięte na ostatni guzik. Co w związku z tym?…Ty lub osoba nadzorująca Twoją pracę powinna wcześniej zadbać o prawidłowy sposób komunikacji w zespole. Należy to zrobić już na etapie realizowania poszczególnych zadać, ponieważ jak wrócisz – nie będzie czasu na ponowne odtwarzanie procesów jakie zachodziły podczas Twojej nieobecności.

Zgubiłeś kartkę z nazwiskiem potencjalnego klienta – to co kiedyś zdarzało się najlepszym dzisiaj nie uchodzi w dobrze prosperującym biurze podróży – konkurencja nie śpi – zadbaj już teraz o uporządkowany sposób zapisywania informacji! Pamiętaj, że klient to Twoje źródło dochodu – należy o niego dbać. Jeżeli jesteś odpowiedzialny za organizację pracy w biurze (swoją lub Twoich pracowników) powinieneś pomyśleć nad oprogramowaniem ułatwiającym integracje poszczególnych danych wprowadzanych w ramach prowadzonej działalności.

Klienci do Ciebie nie wracają – zdarzyło się Tobie pewnie nie raz, że klient, który zakupił promocyjną usługę nie powrócił ponownie tylko poszedł zrywać jabłka do innego ogródka. Pewnie też niejedna osoba wykupiła wycieczkę bezpośrednio u Touroperatora pomijaj±c w łańcuchu dostawców Twoje biuro? Pamiętaj, że nie zawsze to ma związek ze skąpstwem czy lenistwem – często są to zupełnie inne powody :).

To o czym musisz wiedzieć to fakt, że nasz Pan Kowalski nie będzie sam o Tobie pamiętał, ponieważ w jego życiu jest wiele ważniejszych spraw. To Ty powinieneś/powinnaś mu przypomnieć wyjątkowości Twojej oferty – jest na to wiele sposobów, rozpoczynając od tych na etapie przed-sprzedażowym jak i tych w trakcie tego procesu, a nawet po jego zakończeniu.

To co jest niezbędne by sprostać wyżej wymienionym problemom to odpowiednie narzędzia pozwalające nam na sprawny przebieg prowadzonych działań marketingowych.

Wyposażając swoje biuro w odpowiednie oprogramowanie będziesz mógł/mogła od dzisiaj prowadzić szereg zabiegów komunikacyjnych w relacji z klientami – począwszy od zmasowanej wysyłki mailowej, automatycznych wiadomości SMS, (przypominających im o ważnych wydarzeniach związanych z ich zakupem) czy nawet złożeniu życzeń urodzinowych z prezentem w postaci oferty promocyjnej (nie musisz już o nich pamiętać, ponieważ system zrobi to za Ciebie!).

To wszystko w konsekwencji poprawi Twoje stosunki z konsumentami na rynku turystycznym, czego skutkiem będzie zwiększenie sprzedaży i rozwój Twojego przedsiębiorstwa. Nie bój się zmian na lepsze – po prostu zacznij zmieniać!

Jeżeli jeszcze nie jesteś przekonany/a to pamiętaj, że…

 

W jedną minutę zamówisz darmową prezentację CRM dla Twojego biura!

Przesyłając dane oświadczasz, iż zapoznałeś się z polityką prywatności serwisu.

 

Korzystamy z CRM coraz częściej…ale?

W 2010 roku – wg badań Głównego Urzędu Statystycznego –  jedynie około 500 polskich firm miało w posiadaniu zaawansowany moduł CRM. Od tego czasu ta liczba stale ro¶nie (również wśród małych przedsiębiorstw).

Dlaczego to takie ważne, by posiadać w pełni zintegrowany system danych o naszych klientach?

 

Czym właściwie jest CRM?

Customer Relationship Management – to moduł, który odpowiada za relacje pomiędzy przedsiębiorstwem, a klientami. Odbywa się to poprzez wspomaganie (przede wszystkim poprzez automatyzację) poszczególnych procesów, a także integracje danych, których możemy użyć następnie w odpowiednim do naszych potrzeb kontekście. Za jego pomoc± jesteśmy w stanie wspierać procesy: PreSales, Sales oraz Service co pozwala nam odnaleźć się na każdym etapie obsługi klienta.

Dlaczego CRM?

Korzystając z CRM masz wszystko w jednym miejscu . Oznacza to, że z jednego z systemu do zarządzania przedsiębiorstwem masz wgląd w wiele równoległych działań i podejmowanych decyzji. Za pomocą tego narzędzia ułatwiasz również wzajemną komunikację Twoich pracowników. CRM to również zwiększanie skuteczności sprzedaży poprzez wprowadzanie zaawansowanych działań marketingowych (np. e-mail marketing).

Z jednej strony przepływ informacji opiera się na decentralizacji podmiotów wprowadzaj±cych dane (wielu pracowników jednocześnie, z różnych stanowisk) – z drugiej, wszystko l±duje ostatecznie w jednym, zintegrowanym systemie, gdzie określone funkcje są ze sobą ściśle powiązane. Przykładowo – dokonanie rezerwacji w jednym miejscu przez jednego klienta może być widoczne z innego miejsca przez kierownika nadzorującego pracę osób jej dokonujących.

Na uwagę zasługuję również fakt, że systemy CRM (w tym min. System CRM Dla Agenta) powiązane są z innymi systemami w celu importowania danych. Nie trzeba zatem przekonywać, że skrócony czas pobierania danych z danego miejsca to również oszczędność finansowa. Dzięki poczuciu satysfakcji klienta z profesjonalnie przeprowadzonego procesu obsługi podnosimy również swoją przewagę konkurencyjną.

Jakie „w sumie” korzyści?

Podsumowując: Jeżeli zależy Ci na rozwoju firmy – zwracasz uwagę na zalety płyn±ce ze zwiększenia wydajności Twoich pracowników, usprawnienia działań marketingowych oraz procesów finansowo-księgowych – z pewności± jest to dla Ciebie korzystne rozwiązanie.

źródła:
www.biznes-firma.pl

 

W jedną minutę zamówisz darmową prezentację CRM dla Twojego biura!

Przesyłając dane oświadczasz, iż zapoznałeś się z polityką prywatności serwisu.